2000 yapımı 'In the Mood for Love', Hong Kong sinemasının öne çıkan örneklerinden biridir. Wong Kar-wai, bu filmde zamanın geçişi ve kaybolan aşk temalarını ustaca işlerken, mükemmel görselliği ve sinematografik stilini izleyiciye sunuyor. Tony Leung ve Maggie Cheung, filmdeki karakterleriyle adeta hafızalara kazınan bir performans sergiliyor. Film, yıllar içinde izleyiciye sunulan birçok aşk hikayesinin ötesine geçerek, gözlerden kaçan detayları ortaya çıkartıyor. Bu film, sadece bir aşk hikayesi değil, aynı zamanda zamanın ve kaybedilen fırsatların derin bir incelemesidir.
Maggie Cheung, Su Li-zhen karakterinde muhteşem bir performans sergileyerek, izleyicileri etkileyen bir duygusal derinlik katıyor. Tony Leung ise Chow Mo-wan karakteri ile içsel çatışmaları ustalıkla yansıtıyor. Film ayrıca, filmi destekleyen diğer önemli karakterlere de sahip. Üstsüz mesafeli bir duygu yoğunluğuna sahip olan bu oyuncular, filmin atmosferini zenginleştirerek, izleyicinin kalbinde yer etmeyi başarıyor.
In the Mood for Love, kaybedilmiş olan aşkın ve fırsatların derin bir incelemesini sunar. Wong Kar-wai, karakterlerinin yalnızlıkları ve karşılıklı duygusal mesafelerini işleyerek, aşkın karmaşık doğasını eşi benzeri görülmemiş bir şekilde anlatır. İzleyici, zamanın ve yaşamın getirilerinin etkisini, kaybedilen aşkların ağırlığını ve insanların birbirine olan bağlılıklarını hissetmektedir. Film, görünmeyen bağların yarattığı duygusallığı ve toplumsal normların baskılarını incelerken, izleyiciye aşkın bazen varlığını bile hissettirmeyen bir melankoliyle nasıl iç içe geçtiğini gösterir.
Film, yavaş çekim ve estetik açıdan çarpıcı kadrajlarıyla dikkat çeker. Renk paleti, çoğunlukla sıcak tonlardan oluşuyor ve Michael Galasso'nun müzikleri ile birleşerek, izleyiciye aşkın yoğunluğunu hissettiriyor. Wong Kar-wai, sinematografi alanında Chris Doyle'un etkileyici çalışmalarıyla birlikte, her sahneyi sanatsal bir resim gibi sunuyor.